Вентиляційні системи навчальних закладів

Проектування вентиляції навчальних закладів

Системи кондиціювання, вентиляції, димовидалення в навчальних закладах проектуються відповідно до ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди. Будинки та споруди навчальних закладів", ДБН В.2.2-4-97 "Доми та споруди. Будинки та споруди дошкільних навчальних закладів", СНиП 2.04.05-91 "Опалення, вентиляція та кондиціювання" та ін.

Будь-який навчальний заклад складається з великої кількості приміщень різного призначення: класні кімнати, кабінети та вчительські школи, групи та ігрові кімнати в дитячих дошкільних закладах, кухня, їдальня тощо. Вони зазвичай мають різну кількість людей і різну кількість шкідливих виділень.

Від призначення приміщення та кількості людей залежать ті шкідливості в повітрі, з якими повинна боротися вентиляційна система, щоб люди, які перебувають у них, почувалися добре.

Наприклад, у класі може бути до 30-35 учнів із учителем. Після кожного уроку відбувається зміна учнів та необхідно проводити очищення повітря у кабінетах. Саме в класах найважче підтримувати необхідні умови мікроклімату повітря та санітарії у приміщенні.

Основні показники, які мають бути виконані в кожному навчальному класі:

• комфорт – у малорухливому стані перебуває більша частина аудиторії;

• якість повітря – гарна якість повітря дозволяє краще зосередитися;

• тиша – основна перешкода для зосередження шуму.

В адміністративних приміщеннях навчальних закладів майже завжди є невелика кількість людей, а в учительських періодично (під час змін).

У таких приміщеннях, де чисельність людей є непостійною, необхідні ефективні вентиляційні системи, які здатні реагувати на різні ситуації.

Припливне повітря необхідно очищати, для чого використовується система фільтрів, у зимовий період року свіже повітря необхідно підігрівати до необхідної температури. За допомогою рекуператора теплоти можна заощадити енергію в зимовий період.